cypern

Fredbaskrarna Sveriges gästbok
Kategoriregler
Här kan ni skriva det hälsningar och annat som brukar finnas i en gästbok. Man behöver ej vara registrerad för att skriva här. Modereringen kommer att vara hård om den på minsta sätt används till något annat. Spam, reklam, länkar till kommersiella sidor och porr kommer att tas bort!

Inga gäster kan skapa länkar till andra webbsidor. Detta pga att förhindra spam i denna del av forumet

cypern

Inläggav sten widenström » 28 mar 2009, 12:09

sten widenström.
Hej på er finns det några som var med på C 26 , 30 ,34 , 36.

HÖR AV ER
sten widenström

Re: cypern

Inläggav toytom » 09 jan 2010, 10:23

Hej Sten! Jag heter Tomas Lundqvist
Jag var med C 30, 34 och 36 som plutch.
30:2.komp, 34 o 36:1.komp
m v h TL
toytom

Inläggav john 26 » 11 feb 2010, 13:29

sten widenström skrev:sten widenström.
Hej på er finns det några som var med på C 26 , 30 ,34 , 36.

HÖR AV ER

Hej! jag heter John Malmström och var med C30 och var placerad på Gold Fich Camp . Sambandsavd.
Det är några år sen nu och man blir bara äldre och äldre, men ibland åker tankarna tillbaka till Cypern. :P
john 26

Inläggav Gäst » 17 feb 2010, 18:16

toytom skrev:Hej Sten! Jag heter Tomas Lundqvist
m v h TL

Hej Tomas.Jag kommerihåg dig blond på den tiden,vi gick väl högvskt på FN dagen tillsammans.Jag var grupp C för försts avlösningen.Jag brukade även spela gitarr samt sjunga.Jag hade en hård natt i SakariavÄgskälet när vaktposten blev kapad av urkarna,jag tjänstgjorde som pluton C

Mvh
Sten
Gäst

Inläggav Gäst » 17 feb 2010, 18:18

m v h TL

Hej Tomas.Jag kommerihåg dig blond på den tiden,vi gick väl högvakt på FN dagen tillsammans.Jag var grupp C för första avlösningen.Jag brukade även spela gitarr samt sjunga.Jag hade en hård natt i Sakariavägskälet när vaktposten blev kapad av Turkarna,jag tjänstgjorde som pluton C

Mvh
Sten
Gäst

Inläggav 01278103 » 28 feb 2010, 17:40

Gäst skrev:
m v h TL

Hej Tomas.Jag kommerihåg dig blond på den tiden,vi gick väl högvakt på FN dagen tillsammans.Jag var grupp C för första avlösningen.Jag brukade även spela gitarr samt sjunga.Jag hade en hård natt i Sakariavägskälet när vaktposten blev kapad av Turkarna,jag tjänstgjorde som pluton C

Mvh
Sten

Hej igen Sten. Det blir långt mellan varven. Mitt minne har bleknat med tiden men minns högvakten och Sakariastressen.
Sedan 2005 har jag hängt med på AA-travels race varje år till norra Cypern. I år blir det den 26 september. Förutom allt kul vi har återuppstår en och annan historia som man upplevt. Yxor på min pluton har varit med men ingen från 30 C ännu.
Jag har skrivit brev till alla nästan 100 st (glömde att jag gjorde 43 C också) att åtminstone höra av sig med e-adress.
Men det är trögt. De flesta verkar ha gubbat till sig. Min e-postadress är toytom@telia.com.
Om du hänger med så ta med gitarren. Din sång och spel lättar upp samkvämen jättemycket, precis som på Cypern.
Ha det bra
Tomas
01278103

Inläggav Gäst » 08 mar 2010, 16:46

01278103 skrev:
Gäst skrev:
m v h TL

Mvh
Sten

Hej igen Sten. Det blir långt mellan varven. Mitt minne har bleknat med tiden men minns högvakten och Sakariastressen.
Sedan 2005 har jag hängt med på AA-travels race varje år till norra Cypern. I år blir det den 26 september. Förutom allt kul vi har återuppstår en och annan historia som man upplevt. Yxor på min pluton har varit med men ingen från 30 C ännu.
Jag har skrivit brev till alla nästan 100 st (glömde att jag gjorde 43 C också) att åtminstone höra av sig med e-adress.
Men det är trögt. De flesta verkar ha gubbat till sig. Min e-postadress är toytom@telia.com.
Om du hänger med så ta med gitarren. Din sång och spel lättar upp samkvämen jättemycket, precis som på Cypern.
Ha det bra
Tomas
Gäst

Inläggav Gäst » 08 mar 2010, 16:56

Hej igen.
Låter kul med Cypernresorna,fast min fru vill nog inte vara med.Sakariastressen har jag många personliga minnen från jag var nämligen tjänstgörande plutonchef när vår vakt blev " kapad ".Mj Noring gav mig lite guldkant ! för insatsen.
Kommer du ihåg när vi skrev nidvisor om bossarna , som vi framförde på mässen. Ingemar Unge, Lövet ,Charlir samt jag. :D
Gäst

Återgå till Gästbok