Tillbakablick?

Tjänstgjort/tjänstgör i Kosovo, Bosnien, Kroatien, Makedonien (FN/NATO/EUFOR mfl)? Då är det här för dig.

Moderator: Moderatorer Utlandstjänst

Tillbakablick?

Inläggav micael » 21 dec 2008, 21:10

Hej Jag gjorde mina bataljoner under 90-talet(BA02 sting/TPC, BA04 10:e AT, DB01, BA08 stab, jobbade civilt för SIDA i Hebron våren -97).
Förmodligen kommer jag aldrig mer åka på något sådant här igen, men man kan inte låta bli att undra över hur det är nu för tiden? i KS, FS och allt vad det nu heter Finns det någon som kan ge lite info. Är det samma tjosan hejsan när man kommer hem, rutiner i AOR, m.m.
Frågan kanske är svår att svara på eftersom man nog måste ha varit iväg då och nu för att kunna jämföra :| .

Micael
micael

Bataljoner: BA02 BA04 DB01 BA08 TIPH

Re: Tillbakablick?

Inläggav sgt_pat » 15 jan 2009, 08:15

Hej
Ja vad skall man säga endel förändringar har ju genomförts, när jag kom hen efter KS05(sommaren 2002)så genomförde vi avlastningssamtal gruppvis, lämnade in utrustning läkarkontroll(tror jag), sedan vad det fest och ganska soft, och efter nästan 1 år så hade vi en återträff, där det var en väldigt enkel gruppsamling för att sedan snacka skit, läsa minnesbok(som delades ut), sedan så var det middag och sedan så var det fest.
Efter LA 04(2006) så var det på ungefär samma sätt föruton att avlastningssamtalet genomfördes på återträffen.
I övrigt hur tidigare bat skilljer sig från dagens har jag svårt att ge en bra bild av, kanske någon annan som kan ge svar./P
sgt_pat
Nyinryckt

Bataljoner: KS05 LA04

Återgå till Balkan