Fredsbaskrarna Dalarna 2009?

Idéer som man kan genomföra på en träffplats

Fredsbaskrarna Dalarna 2009?

Inläggav Dehlin » 24 sep 2008, 10:55

Jag heter Claus Dehlin och är för närvarande vice ordförande i Fredsbaskrarna Sverige.

Nästa år kliver jag av från förbundsstyrelsen och eftersom jag bor i Ludvika och jobbar i Borlänge känns det bara naturligt att göra ett försök att få igång något mer varaktigt här hemma i Dalarna.

Vi är ca 110 fredsveteraner som är medlemmar i Fredsbaskrarna Sverige men visst är det fler från Dalarna som varit i utlandstjänst/FN-tjänst???

Visst borde även vår röst höras när fredsveteranernas frågor behandlas? Vi behöver också fler träffplatser i Dalarna, fler som är aktiva kamratstödjare, fler röster som hörs.

Finns intresset så startar vi en arbetsgrupp och ser hur vi går vidare därifrån. Målsättningen bör vara en livaktig kamratförening i Dalarna, Fredsbaskrarna Dalarna.

Vad säjer du? Är du med? Hör av dig med åsikter och idéer. Allt är värt att lyssna till.

En gång FREDSSOLDAT - alltid FREDSKAMRAT!

Dalahälsningar,

Claus Dehlin, Ludvika
Bild
Användarvisningsbild
Dehlin
Moderator

Bataljoner: L96, L104, KW01, JK02, JK03, UNMIS, SHIRBRIG

Re: Fredsbaskrarna Dalarna 2009?

Inläggav byggarebob » 25 sep 2008, 09:35

Tjenare, jag håller med i ditt inlägg och känner att en samlingsplats samt engagemang saknas här i dalarna.
Kan jag bidra med något så kommer jag att göra det.
mvh peter
Användarvisningsbild
byggarebob

Bataljoner: MA01 BA02

Inläggav Dehlin » 25 sep 2008, 10:09

byggarebob skrev:Tjenare, jag håller med i ditt inlägg och känner att en samlingsplats samt engagemang saknas här i dalarna.
Kan jag bidra med något så kommer jag att göra det.
mvh peter

Hej Peter!

Låter bra! Mejla mej eller skicka ett PM så kan jag lägga till dej på min sändlista. Jag kommer att posta inlägg här också.
Bild
Användarvisningsbild
Dehlin
Moderator

Inläggav Bappelsinmannen » 26 sep 2008, 11:36

Finns i Blge, eftersom jag inte är medlem så kanske jag inte är aktuell, däremot så kommer jag gärna på någon träff.

//Nisse
Användarvisningsbild
Bappelsinmannen
Rekryt

Bataljoner: L110, C113

Inläggav golffoxtrotfive » 27 sep 2008, 10:46

Bappelsinmannen skrev:Finns i Blge, eftersom jag inte är medlem så kanske jag inte är aktuell, däremot så kommer jag gärna på någon träff.

//Nisse

hmmmm hög tid att bli medlem omedelbums, såg i blaskan att vi måste bli fler för att kunna sköta medlemmarna lite bättre så du e ju mer än hjärtligt välkommen in till oss.
Användarvisningsbild
golffoxtrotfive
Pinky

Bataljoner: 66M,70M,L01,Ba02

Inläggav Dehlin » 28 sep 2008, 17:45

golffoxtrotfive skrev:
Bappelsinmannen skrev:Finns i Blge, eftersom jag inte är medlem så kanske jag inte är aktuell, däremot så kommer jag gärna på någon träff.

//Nisse

hmmmm hög tid att bli medlem omedelbums, såg i blaskan att vi måste bli fler för att kunna sköta medlemmarna lite bättre så du e ju mer än hjärtligt välkommen in till oss.

Ja och den som värvar en ny medlem får en trisslott per medlem och år som den nye medlemmen skriver på! Den som värvat flest kan vinna en kryssning till Tallin... Står också i Fredsbaskern nr 3. Vi i förbundsstyrelsen får dock inte delta... :cry:
Bild
Användarvisningsbild
Dehlin
Moderator

Inläggav Dehlin » 14 okt 2009, 10:23

Nu har vi kommit långt! På lördag 17/10 i Falun, så konstituerar vi nya stadgar och väljer en styrelse för Fredsbaskrarna Dalarna. Om mötet så önskar naturligtvis. I skrivande stund är 20 anmälda och det är väl en sisådär 20% av medlemmarna i Dalarna!

Vill du vara med så hör av dig snarast till mig: claus.dehlin@fredsbaskrarna.se

Vi är på Dalregementsområdet, Fältarbetsbaracken mellan kl 11-14. Samling vid Ica Maxi i falun kl 1100, 17/10!

Vi har också startat en grupp på Facebook: Fredsbaskrarna Dalarna.
Bild
Användarvisningsbild
Dehlin
Moderator

Återgå till Träffplatser